![](/media/lib/31/neurony-1e642e7f1f28df32921e5ded5c3717b3.jpg)
Wirtualny kot a ludzki mózg
19 listopada 2009, 11:05Zdaniem specjalistów z IBM-a, w ciągu najbliższych 10 lat powstaną komputery, których możliwości obliczeniowe dorównają ludzkiemu mózgowi. Już w tej chwili naukowcy potrafią dokładnie symulować na komputerze mózg kota.
![](/media/lib/190/n-deepface-3c35b624e47491c70e62e8fb28a27a1f.jpg)
Prawie jak człowiek
18 marca 2014, 10:35Gdy zapytamy człowieka, czy na dwóch różnych zdjęciach widzi twarz tej samej osoby, to w 97,53% przypadków otrzymamy prawidłową odpowiedź. Facebook opracował oprogramowanie, które rozpoznaje twarze z 97,25% pewnością. Jego działanie nie zależy od warunków oświetleniowych ani od tego, czy fotografowana osoba patrzy w obiektyw
![](/media/lib/277/n-goban-1e54df8e29446dd1f981647ecc98702d.jpg)
Sztuczna inteligencja ponownie zmierzy się z mistrzem go
22 maja 2017, 12:28System sztucznej inteligencji AlphaGo ponownie zmierzy się z człowiekiem w go. Tym razem przeciwnikiem oprogramowania będzie 19-letni Chińczyk Ke Jie. Pierwsza z zaplanowanych trzech partii rozpocznie się jutro w mieście Wuzhen.
![](/media/lib/309/n-semanticmachines-e7b3da60f835fe36d89a13b6c796a925.jpg)
Microsoft kupuje Semantic Machines
22 maja 2018, 06:00Microsoft kupił firmę Semantic Machines z Berkeley, która pracuje nad sztuczną inteligencją zdolną do nawiązania dialogu z człowiekiem.
![](/media/lib/285/n-deeplearning-73108e445261c8a552fad9c420abfe1b.jpg)
Sztuczna inteligencja może bardzo się mylić. Warto uważać na jej zastosowania w medycynie
8 czerwca 2020, 19:40Autorzy badań opublikowanych na łamach PNAS ostrzegają, że nie można ufać technikom obrazowania medycznego rekonstruowanym za pomocą sztucznej inteligencji. Międzynarodowy zespół naukowy pracujący pod kierunkiem Andersa Hansena z Uniwersytetu w Cambridge stwierdził, że narzędzia do głębokiego uczenia się, które rekonstruują obrazy wysokiej jakości na podstawie szybkich skanów, tworzą liczne przekłamania i artefakty, które mogą wpływać na diagnozę.
![](/media/lib/522/n-wyscigi-da7c383271b8ab61b03c7112aecbe1e6.jpg)
Mężczyźni z wyższym IQ chętniej obstawiają zakłady w wyścigach konnych
13 października 2022, 12:46Mężczyźni z wyższym IQ są bardziej skłonni do oddawania się hazardowi wymagającemu wiedzy i umiejętności, jak np. obstawianie w wyścigach koni, informują naukowcy z Uniwersytetu Finlandii Wschodniej oraz University of Liverpool. Badania wykazały, że wyższe IQ łączy się z większym prawdopodobieństwem zaangażowania się w tego typu hazard, wybieraniem bardziej złożonych produktów hazardowych oraz wydawaniem na nie większej ilości pieniędzy.
![© Aaron Logan, Creative Commons](/media/lib/14/1189351986_840942-c4056fa9d84bf38295b163412f900326.jpeg)
Kto mądrzejszy? Małpa czy dziecko?
9 września 2007, 15:25W pierwszym eksperymencie porównującym zdolności społeczne różnych gatunków niemieccy, hiszpańscy i amerykańscy naukowcy odkryli, że 2-letnie dzieci są pod tym względem bardziej dojrzałe od dorosłych szympansów czy orangutanów (Science).
![Mózg jako sieć](/media/lib/62/mozg-brain-electronic-chip-e1ef341948d070b911d4bc8372bc3a3c.jpg)
Uniwersalny test na inteligencję
27 stycznia 2011, 23:34Jak ocenić iloraz inteligencji maszyny? Jak porównać ją z inteligencją człowieka, czy zwierzęcia? Jak zmierzyć inteligencję istot pozaziemskich - jeśli je kiedyś spotkamy? Potrzeba lepszego testu IQ - orzekli naukowcy z projektu „Anytime Universal Intelligence" i stworzyli taki.
Mistrz świata (jeszcze) nie boi się komputera
22 lutego 2016, 12:57Mistrz świata w go, Lee Sedol, uważa, że pokona program AlphaGo w zaplanowanej na marzec rozgrywce. Nie jest jednak pewien, czy będzie w stanie pokonać komputer w przyszłym roku.
![](/media/lib/288/n-mariobros-369e7993e24943faec14a93e28d46d38.png)
Sztuczna inteligencja odtwarza silnik gry na podstawie obserwacji
13 września 2017, 07:53Już wkrótce twórcy gier mogą zyskać nowe interesujące narzędzie, które przyspieszy produkcję nowych tytułów i pozwoli im na eksperymentowanie z różnymi stylami rozrywki. Naukowcy z Georgia Institute of Technology (Gatech) opracowali system sztucznej inteligencji, który uczy się działania silnika wykorzystanego w grze.